Via Ferrata, klettersteig

Belépő a sziklafalak varázslatos világába

A via ferrata "Sci Club 18" egy nagy kihívást jelentő túraút, amely közvetlenül a Cortina - Faloria felvonó alatt kúszik fel a meredek falra. Nehéz (D) és kitett mászást biztosít a klettersteigek megszállottjainak, azonban ezt igen látványos panorámával hálálja meg, Cortina d'Ampezzo völgyének egyedi és monumentális képe tárul elénk.

Via Ferrata Ski Club 18 - Ski Klub 18 Klettersteig - Dolomitok via ferrata túra

A Olympia kempinget elhagyva, autónkkal Cortina d'Ampazzo belvárosa felé vettük az irányt. Becsatlakoztunk a központ körforgalmába, és csakhamar a Sextener Dolomitokba vezető szerpentinen folytattuk az utazást. Egy jó negyed óra sétakocsikázás után érkeztünk meg a Rist. Lago Scin hegyi fogadó parkolójába. Aki nem bírta a szerpentint itt gyorsan könnyíthetett magán, majd felcuccoltunk, és kora délelőtt szikrázó napsütésben elindultunk úti célunk a Ski Club 18 via ferrata / klettersteig felé.

A fogadótól a 206-os turista utat kell követni, s ha szemben állunk az előttünk ágaskodó sziklafallal, akkor jobb oldalra vegyük az irányt. Amennyiben valaki nem biztos benne, hogy a jó ösvényt választotta-e, kövesse a hegyvonulat tetején lévő felvonó épülete felé eső útirányt. A Ski Club 18 via ferrata a fal tövéből indul és függőlegesen halad az állomás felé. Ezeket a támpontokat követve, szinte lehetetlen eltéveszteni.Via Ferrata Ski Club 18 - Ski Klub 18 Klettersteig - Dolomitok via ferrata túra

A 206-os jelzésen haladva, már az oda vezető úton is megcsodálhatjuk a völgy páratlan panorámáját, s ahogy egyre feljebb kúszunk, ez még csodálatosabb lesz.
Érdemes korán indulni, mert kedvelt klettersteig útvonal, ezért jó időben kisebb tömegre kell számítani a becsatlakozásnál, ha nem hajnalra állítjottuk ébresztőóráinkat.
Viszonylag új via ferrata, 2009-ben épült, ezért jól biztosított, s szépen kivitelezett. Nehézsége "D" (nagyon nehéz), viszont aki már nem az első vasalt útján jár, szerintem szakszerű felügyelet mellett simán megpróbálhatja. Mi kezdő csoporttal voltunk, akik egytől-egyig minden probléma nélkül küzdötték végig az utat, s hatalmas élménnyel gazdagodva térhettek vissza a szállásra.
Nagyon látványos steig, jól megmozgatja minden porcikánkat. Fényképező kötelező!
A lefele vezető útra mindenképpen ajánlom a túrabotot, kíméli a térdeket, segít egyensúlyozni, a meredek és murvás szerpentinen mindenképpen előnyünkre válhat.
Amint leértünk a hegyről, becsatlakozunk a jelzett turista ösvényre, s amelyiken jöttünk, azon bátran és kényelmesen visszasétálhatunk az autókig:-).

A Ski Club 18 via ferrata egy nagyon jól megépített útvonal, ügyesen megválasztott helyszínnel! Mindenki nagyon élvezte a túrát, s amint lesz rá lehetőség szinte biztos, hogy visszatérünk:-)
Aki a Dolomitokat szemelte ki célpontnak via ferrata túrájához, ezt az útvonalat mindenképpen jegyezze fel a noteszébe!

Térképek

Cortina d'Ampezzo túristatérképe

Kiinduló pont a Rist. Lago Scin parkolója

Via Ferrata Ski Club 18 - Ski Klub 18 Klettersteig - Dolomitok via ferrata túra - Cortina d'Ampezzo

A Ski Club 18 via ferrata / klettersteig
elhelyezkedése

Via Ferrata Ski Club 18 - Ski Klub 18 Klettersteig - Dolomitok via ferrata túra

A szállásunk

International Camping Olympia

Località Fiames, 5
32043 Cortina d'Ampezzo
Telefonszám   +3904365057
e-mail cím   Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Weboldal   www.campingolympiacortina.it/eng
Megközelíthetőség:   Google térkép

Képgaléria

{phocagallery view=category|categoryid=21|imageid=0|limitstart=0|limitcount=20|pluginlink=0|imageordering=9|displayname=0}

Miért érdemes tagnak lenned?

Tagdíjaddal támogatva szervezetünket, lehetővé teszed a szabadidősport és a kaland-sport feltételeinek javítását. Számos olyan eseményen vehetsz részt, melyhez egyesületünk biztosítja számodra a szakmai vezetést, illetve a legkorszerűbb felszerelések használatát.
Egy céltudatos csapat tagja lehetsz, részese a közös munkánknak, és megmozdulásainknak, ahol független szervezetként biztosítjuk a legújabb szabadidősport tevékenységek fejlesztését, terjesztését.

A tagjainknak járó szolgáltatásokról bővebben itt olvashatsz >>>